Felanmälan

Det är allas ansvar att göra en felanmälan på de fel som hittas inom lokalerna.

Byggnader och fasta installationer

Alla fel anmäls normalt sett via telefon eller e-post till vaktmästeriet, tel: 070-425 02 76, 070-425 08 10 eller 070-167 90 07, e-post: vaktmasteri@rudbeck.uu.se. Inkludera alltid rumsnummer (4 eller 5 siffror högst upp på dörrkarmens utsida) samt en tydlig beskrivning på felet. Exempel på fel att anmäla:

  • ventilation
  • vatten och avlopp
  • värme och kyla
  • mediaförsörjning (avjoniserat vatten, tryckluft, vakuum, kyla, gas)
  • dörrar och fönster
  • toaletter
  • tak/vägg/golv

Akuta fel, exempelvis en brusten vattenledning eller farliga elfel på fast installerad el, anmäls direkt till Driftcentralen på Fastighet och Service Region Uppsala via telefon
018 - 611 50 00
.

IT-relaterade fel

Fel som rör datorer eller nätverk hanteras av IT-avdelningen på Rudbecklaboratoriet, epost: helpdesk@rudbeck.uu.se.

Skrivare

Fel på eduPrint-skrivare anmäls till universitetets centrala helpdesk, servicedesk@uu.se. Ange alltid skrivarens namn och serienummer; EDP... samt C...